Pressmeddelande – Åreguiderna utökar bolaget med längdprofil

Thursday October 22nd, 2015

Åre den 2015-10-22

Fritt för publicering

Åreguiderna utökar bolaget med längdprofil

Åreguiderna har sedan 2010 drivits av Philip Harlaut med familj samt anställda Joakim Österström. Företagets inriktning är att driva evenemang/aktiviteter mot gäst och erbjuda spännande idrotts- och friluftsaktiviteter för den som vill ha ut något extra av sin fjällsemester sommar- eller vintertid.
Företaget skall nu utökas med en ytterligare delägare, Jesper Johnsson, tidigare tränare vid Skidgymnasiet i Järpen längd, men också sakkunnig speaker vid ett flertal sport- och idrottsevenemang.
– Efter 10 år som tränare för Sveriges framtid inom längdskidåkning så känns det inspirerande att ta steget ut i den privata sfären och bidra med min kunskap till såväl elitmotionärer som nybörjare. Längd är ju som bekant en folkidrott som utvecklats och som till och med anses trendigt nu! Företaget andas nymodighet och jag och Philip kompletterar varandra bra, eftersom han kommer från den alpina sidan och jag hanterar konditionsidrotterna säger Jesper Johnson, ny delägare i Åreguiderna.
Jesper och Philip kommer att driva företaget i lite ny inriktning och också etablera samarbeten med andra företag som känns naturliga i fjällmiljö. Skoter, som är ett stort intresse för flertalet besökare kommer att erbjudas ny maskinpark då man valt att investera i nya maskiner. Österström som tidigare varit en stor inspiratör i bolaget har bestämt sig för att studera till polis och tar därför en paus.

Bild bifogas pressmeddelande. Fritt för publicitet. Fotograf Mattias Almgren

För ytterligare information: